Καθώς τα παιδιά αναπτύσσονται περνούν από διάφορα στάδια καθώς οι δεξιότητες συγκέντρωσης και ακοής βελτιώνονται.
Αυτά είναι τα 6 βασικά στάδια (βασισμένο σε Cooper, Moodley, και Reynell 1978).
Επίπεδο 1 (γέννηση -1 έτους)
Το επίπεδο αυτό χαρακτηρίζεται από υπερβολική διάσπαση της προσοχής, κατά την οποία η προσοχή του παιδιού περνάει από ένα αντικείμενο σε ένα πρόσωπο, ή από το ένα γεγονός στο άλλο. Κάθε καινούριο γεγονός (όπως κάποιος να περπατάει στο δρόμο) αμέσως θα διασπάσει τη συγκέντρωση του παιδιού.
Επίπεδο 2 (1-2 ετών)
Τα παιδιά σε αυτό το επίπεδο μπορούν να συγκεντρωθούν σε μία συγκεκριμένη δραστηριότητα τηςεπιλογής τους, αλλά δεν θα ανεχτούν καμία λεκτική ή οπτική παρέμβαση από κάποιον ενήλικα. Αυτά τα παιδιά μπορεί να φαίνονται πεισματάρικα ή με μεγάλη θέληση, αλλά στην πραγματικότητα η προσοχή τους είναι μονόδρομη (single channeled) και πρέπει να αγνοούν όλα τα εξωτερικά ερεθίσματα για να συγκεντρώνονται σε μία δραστηριότητα.
Επίπεδο 3 (2-3 ετών)
Σε αυτό το επίπεδο τα παιδιά δεν μπορούν να παρακολουθήσουν συνεχόμενα ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα από διαφορετικές πηγές. Για παράδειγμα, δεν μπορούν να ακούν τις οδηγίες ενός ενήλικα καθώς παίζουν, αλλά με τη βοήθεια του ενήλικα μπορούν να δώσουν όλη τους την προσοχή στον συνομιλητή τους και μετά να ξαναγυρίσουν στο παιχνίδι τους.
Επίπεδο 4 (3-4 ετών)
Το παιδί σε αυτό το επίπεδο μπορεί ακόμα να εναλλάσσει όλη του την προσοχή (ακουστικά και οπτικά) μεταξύ ομιλητή και δραστηριότητας, αλλά πλέον το κάνει αυθόρμητα χωρίς ο ενήλικας να απαιτεί τη συγκέντρωση.
Επίπεδο 5 (4-5 ετών)
Σε αυτό το επίπεδο το παιδί καταλαβαίνει τις λεκτικές οδηγίες που σχετίζονται με τη δραστηριότητα που κάνει, χωρίς να τη διακόψει για να κοιτάξει τον ομιλητή. Η διάρκεια συγκέντρωσης του παιδιού μπορεί να είναι μικρή, αλλά είναι δυνατή η ομαδική διδασκαλία.
Επίπεδο 6 (5-6 ετών)
Στο τελικό στάδιο, η συγκέντρωση του παιδιού έχει ολοκληρωθεί και διατηρείται.