Καθώς μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά σε λίγες μέρες, ας μην ξεχνάμε το εξής: Ο υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός ρόλος των δασκάλων και των γονέων μπορούν να κάνουν την απαιτητική καθημερινότητα των παιδιών πιο εύκολη και πιο ευχάριστη!

Έτσι ενισχύεται η αυτοεικόνα και η επίδοσή τους.
Η ενθάρρυνση αποτελεί ουσιαστικό μέσο για την επιτυχία τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην μετέπειτα ζωή μας. Μάς ωθεί να προσπαθούμε, να μην εγκαταλείπουμε, να διαχειριζόμαστε το άγχος και την απογοήτευσή μας. 
Στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, η ενθάρρυνση από την πλευρά τόσο του δασκάλου όσο και του γονέα είναι καθοριστική για την μαθησιακή πορεία των παιδιών. Στα σχολεία όπου επικρατεί η προσήλωση στην ύλη των βιβλίων, στις φωτοτυπίες και στην ποσότητα, οι μαθητές χάνονται μέσα στη δίνη συγκεχυμένων πληροφοριών και γνώσεων που δεν μπορούν να τις επεξεργαστούν και να τις αφομοιώσουν όλοι με τον ίδιο τρόπο, στον ίδιο χρόνο.

Συχνά βλέπουμε μαθητές, είτε με δυσκολίες στη μάθηση είτε όχι, να ματαιώνονται και να παραιτούνται της προσπάθειας, να οδηγούνται σε σχολική άρνηση και εν τέλει σε σχολική αποτυχία. Συχνά όμως συναντάμε κι εκπαιδευτικούς που πραγματικά ενδιαφέρονται να «χτίσουν» την αυτοεκτίμηση των μαθητών τους και να τους παροτρύνουν να προσπαθήσουν παρά τις όποιες αντιξοότητες. 

Οι δάσκαλοι και οι γονείς που αναγνωρίζουν ότι το σχολείο είναι κάτι περισσότερο από βιβλία και ασκήσεις, προσφέρουν σημαντική βοήθεια στα παιδιά ενθαρρύνοντάς τα να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τις ικανότητές τους, τις αδυναμίες τους, τα ταλέντα τους, τα ενδιαφέροντά τους. Αναγνωρίζουν την προσπάθεια, τα λάθη, την πρόοδο, τη συμμετοχή των μαθητών, επιβραβεύουν τη θετική τους πορεία, δίνουν ευκαιρίες για την ανάδειξη των ικανοτήτων τους και ενσωματώνουν τους μαθητές στην ομάδα, αντί να τους αποκλείουν και να τους αποξενώνουν. 

Τα παιδιά κάθε ηλικίας χρειάζονται πάντα την ενθάρρυνση και την παρότρυνση του ενήλικα που εμπιστεύονται για να προχωρήσουν με δυναμισμό και να επιτύχουν τους στόχους τους!

Ελένη Ταμπακάκη
Ψυχοπαιδαγωγός-Ειδική Εκπαιδευτικός 

Γνωρίστε την Ελένη Ταμπακάκη
Ονομάζομαι Eλένη Ταμπακάκη, αλλά οι φίλοι με φωνάζουν Λιάνα. Είμαι μητέρα τριών ανήλικων παιδιών. Είμαι Απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας (κατεύθυνση Ψυχολογία) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών (MSc) στην Εφαρμοσμένη Ψυχολογία από το Brunel University του Λονδίνου.  
Η αγάπη μου για τα παιδιά και τις εκπαιδευτικές, κοινωνικές και συναισθηματικές  ανάγκες και ιδιαιτερότητές τους, με οδήγησαν στην ενασχόλησή μου με τις μαθησιακές δυσκολίες. Έτσι, από πολύ νωρίς ήρθα σε επαφή με παιδιά όλων των ηλικιών μέσα από διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια και φορείς.Έχω μετεκπαιδευτεί στην Αξιολόγηση και την Αποκατάσταση των Μαθησιακών Δυσκολιών και της Δυσλεξίας. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια που αφορούν στην ειδική αγωγή και κυρίως στις αναπτυξιακές διαταραχές. Έχω συμμετάσχει σε έρευνες και εργασίες που σχετίζονται με τους παραπάνω τομείς κι έχω εργαστεί εθελοντικά σε δημόσιους φορείς ψυχικής υγείας και επαγγελματικά σε ιδιωτικούς φορείς ειδικής αγωγής. 
Η επαγγελματική μου δραστηριότητα ξεκίνησε το 2004 και από τότε μέχρι σήμερα εστιάζεται στην ειδική διαπαιδαγώγηση παιδιών και εφήβων με Δυσλεξία, ΔΕΠ-Υ, ΔΑΦ, Νοητική Υστέρηση και άλλες συνοδές διαταραχές, στη δημιουργία υλικού αξιολόγησης και αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών καθώς και στη συμβουλευτική καθοδήγηση των γονέων σχετικά με την κατανόηση και την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης, συμμετέχω σε ημερίδες ενημέρωσης εκπαιδευτικών και γονέων σε δημοτικά σχολεία της Αττικής σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες.  
Στα πλαίσια της συνεχιζόμενης κατάρτισης, ενημερώνομαι για τα νέα ερευνητικά δεδομένα αλλά και τις νέες μεθόδους αξιολόγησης και αποκατάστασης που αφορούν στις εκπαιδευτικές, κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών.