Η μουσική του Mozart χρησιμοποιείται αρκετά στο χώρο της ειδικής αγωγής. Η Σονάτα για δύο πιάνα σε Ρε μείζονα, KV.448,  θεωρείται πως αυξάνει την αντιληπτική ικανότητα των παιδιών.

Η μουσική του Mozart συμβάλλει στην συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών καθώς τα ηρεμεί αλλά τους δημιουργεί και μια αίσθηση ευχαρίστησης. Η μουσική μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο κατά τη διάρκεια χαλάρωσης όσο και στο πλαίσιο κάποιας γνωστικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με έρευνες, η ακρόαση μουσικής του Mozart για δέκα λεπτά για ένα μήνα πριν την τέλεση μιας απαιτητικής αντιληπτικής δραστηριότητας καθώς και κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων που απαιτούν προσοχή, παρουσιάζεται ως βοηθητική.

Για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ΔΕΠΥ καθώς και για παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές το συγκεκριμένο είδος μουσικής οδηγεί τόσο στην καλυτέρευση της αντιληπτικής τους ικανότητας όσο και στη δημιουργία μιας ήρεμης ατμόσφαιρας. 

Όλοι μαζί σε κύκλο, κρατώντας ενα μεγάλο πανί, κλείνουν τα μάτια τους και το κουνούν πάνω κάτω πολυ αργα ακούγοντας την μουσική (Mozart ΚV.448). Στη συνέχεια φαντάζονται ότι φυσά δυνατός αέρας (οταν η μουσική είναι γρήγορη και ζωηρή) και κουνούν το πανί πανω-κάτω πιο δυνατά. Τα παιδιά αφήνουν το πανί, περπατούν-χορεύουν στον χώρο με το ρυθμό της μουσικής.

Γράφει η Μουσικοπαιδαγωγός Αθηνά Χριστοπούλου.