Η δυσλεξία εντάσσεται σε μια από τις πιο συνηθισμένες πλέον ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εντοπίζεται στους μαθητές. Παρ’ όλο που μερικές φορές οι γονείς μπορεί να εντοπίζουν κάποιες ενδείξεις που να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το παιδάκι τους μπορεί να ανήκει σε αυτή την κατηγορία μαθητών αρνούνται να το αποδεχτούν, φοβούνται για τον τρόπο αντιμετώπισης της, καθώς, και για την επιρροή που θα έχει αυτό το γεγονός στην εξέλιξη του. Όμως, η αλήθεια είναι ότι όσο πιο γρήγορα εντοπίσουμε και αποδεχτούμε την δυσλεξία που μπορεί να έχει το παιδί μας τόσο πιο εύκολα μπορούν να γίνουν τα πράγματα για εκείνο και να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο του να κλειστεί στον εαυτό του, να γεμίσει με ανασφάλειες για τις δυνατότητές του και να μην κυνηγήσει τα όνειρα του.
Έτσι, με το να γίνει η σωστή διάγνωση και να εξηγήσουμε στο παιδί μας τι είναι η δυσλεξία το βοηθάμε να καταλάβει γιατί λειτουργεί διαφορετικά σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το βοηθάμε να ξανακερδίσει την αυτοεκτίμηση του καθώς μπορεί να αξιολογεί πλέον τις καταστάσεις της καθημερινότητάς του που τον δυσκολεύουν τελείως διαφορετικά και να αποφεύγει χαρακτηρισμούς όπως αντιδραστικός και τεμπέλης.
Επίσης, γνωρίζοντας ότι το παιδί σας έχει δυσλεξία μπορείτε να συνεννοηθείτε και με τους δασκάλους του σχολείου του, έτσι, ώστε να αντιμετωπιστεί με εξειδικευμένο τρόπο διδασκαλίας που θα είναι βασισμένο επάνω στις ανάγκες του με απώτερο σκοπό την σωστή και ουσιαστική εκπαίδευση του. Με αυτό τον τρόπο θα του επιτραπεί να εξελιχθεί και να έχεις τις ίδιες και ίσες ευκαιρίες όπως οι υπόλοιποι συμμαθητές του.
Οπότε, καθώς η δυσλεξία μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εξέλιξη του παιδιού μας είναι μείζονος σημασίας η γρήγορη διάγνωση της και η σωστή αντιμετώπιση της. Συνήθως, ο εντοπισμός της, ούσα μια μαθησιακή δυσκολία, γίνεται ξεκινώντας το παιδί το σχολείο όπου έρχεται σε καθημερινή τριβή με μαθήματα. Παρατηρήστε, λοιπόν, εάν το παιδί σας παρουσιάζει μια έντονη δυσκολία στην μελέτη του. Συνήθως, οι πιο συνηθισμένες ενδείξεις είναι η δυσκολία στην γραφή μιας λέξης, αρκετά λάθη στην ορθογραφία, αργοπορία στην ανάγνωση, δυσκολία στα μαθηματικά όπου συνήθως δυσκολεύονται στη αφομοίωση των συμβόλων και δυσκολίες στον προφορικό λόγο.
Βέβαια, εάν παρατηρήσετε τις παραπάνω ενδείξεις δεν χρειάζεται να σας πιάσει κατευθείαν πανικός καθώς όλα τα παιδάκια στις πρώτες τάξεις του σχολείου έχουν κοινές δυσκολίες αφού είναι η πρώτη φορά που έρχονται σε επαφή με την ανάγνωση και την γραφή. Απλά, συνετό θα ήταν να παρακολουθείτε εάν υπάρχει εξέλιξη και βελτίωση σε όλες τις δυσκολίες που θα συναντήσει το παιδάκι σας για πρώτη φορά. Εάν παρατηρήσετε ότι, αν και προσπαθεί, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει τότε δεν είναι πουθενά το κακό να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό ο οποίος σίγουρα θα σας δώσει μια έγκυρη απάντηση σε όλες τις σκέψεις και απορίες σας.
Θυμηθείτε ότι η δυσλεξία δεν προσδιορίζει το όριο των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων κανενός. Ακόμα και ο βραβευμένος φυσικός Άλμπερτ Αϊνστάιν εκτιμάται ευρέως ότι είχε δυσλεξία αλλά ακόμα διακρίνεται από τα πιο λαμπρά και σημαντικά μυαλά που έχουν υπάρξει ποτέ!